Charlotte Perriand

Filtriraj i sortiraj
Filtriraj i sortiraj 0
Poredaj po: Popularno
Cijena
Primijeniti
Dizajneri
Tip
Marka
Boje
Materijal
Broj svjetiljki
verzija
IP zaštita 
Žarulje uključene
Snaga u vatima
Primijeniti
iskrcavanje
Primijeniti
Duljina (u cm)
Primijeniti
Širina (u cm)
Primijeniti
Visina (u cm)
Primijeniti
Promjer (u cm)
Primijeniti
Mogućnost prigušivanja
13 proizvoda
filter

Charlotte Perriand

Rođen: 24. listopada 1903.\ Smrt: 27. listopada 1999.\ Poznati radovi: Lampa za potenciju.\ Obrazovanje: Dizajner iz danske škole dizajna.

Njezina multidisciplinarna umjetnost i arhitektura, koja je uključivala sve od dizajna namještaja do velikih skijališta, smjestila ju je među neke od najrevolucionarnijih crtača kasnih 20-ih i 30-ih godina i učinila je jednom od najutjecajnijih dizajnerica 20. stoljeća. Iako nikada nije postigla priznanje koje su postigli njezini kolege Le Corbusier i Le Corbusierov rođak, Pierre Jeanneret, tri su dizajnera bila kao tri prsta na jednoj ruci u Le Corbusierovu studiju - a kada je konačno izašla iz sjene švicarskog dizajnera, stvorila je jedinstvenu, samostalnu karijeru.

Vintage crno-bijela fotografija žene na plaži. Nosi pulover s dolčevitom i ležerno stoji uz brod s prirodnim izrazom lica.

"Mi ovdje ne vezemo jastuke, gospođo"

Charlotte Perriand rođena je u Parizu i bila je kći krojača i krojačice. Bila je prirodni talent za crtanje te se kao mlada upisala na École de L'Union Centrale des Arts Décoratifs, gdje je studirala dizajn namještaja do 1925. i gdje ju je, između ostalih, podučavao legenda Art Decoa Henri Rapin .

Stoga je bilo posebno što ju je toliko privukao švicarski dizajner i ubojica ukrasa, Le Corbusier, koji je ponosno izjavio da je dom stroj za život i da je arhitektura o dovođenju stvari u red. Bio je krut i bio je predvodnik u protupokretu protiv kićenog i raskošnog koji je karakterizirao secesiju.

Charlotte Perriand je, nedugo nakon završetka školovanja, izradila izložbu Bar sous le Toit za izložbu Salon d'Automne 1927., koja se sastojala od sjajnih aluminijskih i poniklanih predmeta koji su činili veliki šank, stolove, police i stolice s kožnim jastucima. Izložba se spominjala doba strojeva, a Perriandova upotreba metala izdvojila ju je od suvremenog uživanja u kitnjastim i ručno izrađenim drvenim proizvodima – ali iako je izložba bila uspješna, nije bila zadovoljna. Charlotte Perriand željela je stvoriti proizvode koji nisu samo za bogate, već za sve.

Perriand je imala veliku želju raditi za Le Corbusiera jer je čitala njegove knjige, ali kada se iste godine prijavila za posao kod njega, odbijena je poznatim riječima samog Corbusiera: "Mi ovdje ne vezemo jastuke, gospođo."

Le Corbusierovo doba (1927.–1937.)

Kada je Le Corbusier posjetio Bar sous le Toit, postalo mu je jasno da je pogriješio mladu, žensku, francusku dizajnericu - i Charlotte Perriand je ponuđeno da radi u njegovoj radnoj sobi.

"Kao imati tri prsta na jednoj ruci" rekla je sama Charlotte Perriand o suradnji sa švicarskim dizajnerom i njegovim rođakom, Pierreom Jeanneretom, a njih troje su blisko surađivali i kreativno i praktično. Perriand je uzeo mnoge bilješke od švicarskog majstora, ali obrnuto, Le Corbusier je također puno naučio od Perrianda. Podijelila je Corbusierove misli da svjetiljke nisu ukrasni elementi bez razloga, već funkcionalni i tehnički alati u domu: Upotrebljivi oblici. Ona je definitivno bila arhitektica prije dizajnerice. No, istodobno je bila velika zagovornica mobilnosti, a njezin namještaj tipično karakterizira puno pokretnih spojeva.

Fantastičan primjer lampe Perriandovih crteža pod krilima "vrane", kako je sebe nazvao Le Corbusier, je prekrasna zidna lampa Applique Cylindrique. Svjetiljka je dizajnirana za njezin planinski chalet Le Vieux Matelot 1930-ih i pokazuje njezino rano zanimanje za pokretne zaslone, ali i njezino rano uvažavanje dobrog svjetla. Lampa se jednostavno prigušuje jednim dodirom na ekranu, a svjetlo se može usmjeriti točno tamo gdje vam treba.

Potence Pivotante i vrijeme s Jeanom Prouvéom i Japanom

Kako je Charlotte Perriand izašla iz sjene Corbusiera i krenula u vlastitu uspješnu karijeru, kako je tada pisao New York Times, počela je raditi s Jeanom Prouvéom. Prouvé je, kao i sam Perriand, volio metal - i možete osjetiti suradnju između njih dvojice kada pogledate i Perriandove i Prouvéove lampe.

Tijekom rata njih su dvojica projektirali barake i namještaj za privremene kuće, ali kada se Francuska 1940. godine predala silama Osovine, Perriand je otputovao u Japan. Ovdje je bila konzultant i pomagala je japanskom Ministarstvu trgovine i industrije. Otprilike pred kraj rata, Perriand je bila prisiljena otići u egzil u Vijetnam, gdje je čitala o azijskoj stolariji i tkanju, što je pobudilo interes za nju i natjeralo je da se ponovno okrene prirodnim materijalima.

Fantastičan primjer lampe iz Perriandovog vremena s Jeanom Prouvéom je prekrasna Potence Pivotante, koja, kao i prethodni primjer, koristi pokret u dizajnu. Lampu je dizajnirao Perriand 1939., neposredno prije odlaska - a ako poznajete Potence Jeana Prouvéa, koji je prvi put dizajniran 1950., nema sumnje da ćete vidjeti sličnost između njih dvoje - ali Charlotte Perriand verzija je dakle original.

Poslijeratno razdoblje, doba procvata Charlotte Perriand i Pivotante á Poser

Velika, impresivna skijališta, zgrada Lige naroda UN-a i uredi Air Francea u Londonu, Parizu i Tokiju. Upravo tako je nacrtala neke od perjanica Charlotte Perriand nakon što se vratila kući u Francusku. Ponovno je radila s Jeanom Prouvéom tijekom 1950-ih, a putevi Perrianda i Le Corbusiera ponovno su se ukrstili kada je dizajnirala kuhinje kultnog Unité D'habitation.

Prekrasna svjetiljka koju je Charlotte Perriand stvorila u to vrijeme bila je nevjerojatno lijepa Pivotante á Poser. Još jednom, pokret je tema koja se osjeća u cijeloj svjetiljci, a poput zastora pozornice, metalni zaslon može se povući u stranu kako bi se otkrio izloženi izvor svjetlosti – izloženi izvori svjetlosti također su karakterizirali Le Corbusierove interijere u to vrijeme, po način – a lampa se može paliti i gasiti na kabelu. Mali oblik znači da ga možete lako premještati i koristiti gdje god želite.

Charlotte Perriand nastavila je stvarati do kraja života, ostavivši za sobom široku paletu namještaja, svjetiljki i zgrada.Pokušali smo sagledati njen život odozgo, ali samo smo zagrebali po površini. Postoji mnogo mjesta na kojima možete saznati više o njoj – uključujući njezinu autobiografiju Une Vie de Création. Nadamo se da smo pobudili vaše zanimanje.

Podijelite svoje slike s @lampemesteren

Inspirirajte se i dopustite da vas inspirira, od jednog jedinstvenog doma do drugog. Označite svoje slike s #yesLampemesteren i možda ćete ovdje vidjeti svoj dom!