KASPER THORUP - DANSKI DIZAJNER U POSTANJU

Susreli smo se s Kasperom Thorupom za mali razgovor o tome što ga pokreće, a ne samo o njegovom dizajnu. Kasper Thorup postao je posebno poznat u Danskoj nakon sudjelovanja u DR1-ovom lifestyle i kulturnom programu Denmark's next classic. Čitajte dalje kako biste saznali više o pravom "drvenom čovjeku", koji je potpuno svoj i koji je pronašao posebnu strast u rezanju do kosti kada je riječ o izražajnosti i funkcionalnosti - a zatim ćemo vas također upoznati s njegovim uzbudljivim svjetiljke.


Kreativan od djetinjstva

Kasper kaže da je uvijek – ili barem otkad zna za sebe – stvarao i gradio stvari. Igra je bila izgraditi ga, a ne igrati se s njim poslije, što je posebno razočaralo njegovu sestricu.

"Crtao sam, rezao, skupljao i bacao se na svakakve materijalne projekte. Moji su me roditelji s vremena na vrijeme sigurno smatrali ludom, ali nikada nisam mogao odustati od ideje. Ako sam prvi put dobio ideju da se nešto može napraviti bolje i drugačije, to je trebalo isprobati. I to na veliko, moji roditelji su sagradili kuću i okućnicu za sve pomalo".

Kad porastem želim biti Kada slušate Kaspera Thorupa kako govori o svojim dizajnima, kao da sanja o potpuno drugačijem svijetu. Uz kreativnost i želju za izazovima i igrom s materijalima, koji su prisutni od kad je bio vrlo mali, vrlo je prirodno misliti da je oduvijek želio biti nešto s crtanjem ili gdje koristi svoje ruke. Ali kao i mnogi drugi dječaci, i on je sanjao o tome da postane policajac, a kasnije je san postao instruktor team buildinga - pa čak i psiholog.\ Zanimalo nas je kada je zapravo pronašao svoju pravu policu i osjećao se kao kod kuće.

"Zapravo mi je trebalo nekoliko godina nakon srednje škole prije nego što mi je sinulo što stvarno želim. Vjerojatno sam to znao cijelo vrijeme, ali mislim da u tome nema sigurne budućnosti. Oduvijek sam znao da sam kreativan i da sam imao ideje koje sam oživljavao. Kad sam se odlučio prijaviti na Kraljevsku dansku akademiju likovnih umjetnosti u Kopenhagenu, činilo mi se dobro, a kad sam počeo, odmah sam znao da sam u svom pravom elementu. Mojih 5 godina na akademiji bilo je fantastično i veliko igralište na kojem sam provodio gotovo sve svoje budne sate”.

Velike cipele za napuniti S danskom poviješću dizajna koja se rano postavila na svjetsku kartu kao nešto potpuno jedinstveno u dizajnu, Kasper Thorup sigurno ima neke velike cipele koje može ispuniti. Danska povijest dizajna bila je velika inspiracija za dizajnere i arhitekte kako u zemlji tako iu inozemstvu. Među velikim danskim dizajnerima svoju inspiraciju pronalazi i Thorup, a začinjava je Kasperom Thorupom.

"Nadahnut sam našom klasičnom tradicijom dizajna. Inspiriran sam suvremenim svijetom i stvarima kojima sam okružen u svakodnevnom životu. Kompozicije zgrada, sirove industrije i prirode. Inspiraciju ne tražim, ona mi više nastaje intuitivno. Zanemarujem ono što već postoji, a otvoren sam za sve što me okružuje".

Biti kreativan mislilac nije posao od 8 do 16 koji se može obavljati za radnim stolom, zbog čega je također rijetkost da Kasper Thorup mirno sjedi s olovkom u ruci i dizajnira.

"Moje ideje i kreativni proces nastaju iznenada. Mogu dobiti ideju tijekom večere i odmah otići u svoju radionicu da počnem. Kad se udubim u proces, potreban mi je potpuni mir”.

Čovjek sjedi ispred prozora s tekstom "Studio Thorup Copenhagen" u pozadini. Odjeven je u tamnu jaknu i samouvjereno gleda u kameru

"Biti dio sljedećeg danskog klasika dalo mi je priliku da ispričam svoju priču i način rada kao dizajner. Bilo je iznimno poučno i uzbudljivo moći pozvati ljude u svoj dizajnerski rad i proces dizajna."


4 brza za Kaspera Thorupa

Kada slušate povijest Kaspera Thorupa, njegove ambicije i ne samo njegovu veliku strast prema dizajnu, upoznajete simpatičnog i toplog mladića kojeg zaista želite slušati. Postavili smo mu 4 kratka pitanja - ali je svaki put odgovor bio promišljen i detaljan.

  1. Vaše najveće iskustvo u dizajnu? Teško je odgovoriti, bilo je mnogo i malih i velikih iskustava na kojima se temelji cjelina. Vidjeti moj namještaj i lampe kod trgovaca ili kod kuće u privatnim kućama apsolutno je fantastično iskustvo. To što trgovci, kupci i poslovni partneri vjeruju u moje proizvode je savršena stvar za mene.
  2. Što trenutno čitate/slušate? Kao podcast, veliki sam obožavatelj "Her går det goodt" s Esbenom Bjerreom i Peterom Falktoftom, a kada je na programu, uživam čitati članke u danskom muškom časopisu Dossier.
  3. Gdje će te dalje odvesti tvoj put i tvoji snovi? Nadam se da će me moj rad na dizajnu odvesti diljem svijeta i omogućiti mi da radim s talentiranim stručnjacima na međunarodnoj razini.
  4. Da možete birati mrtav ili živ, s kim biste najradije nešto dizajnirali? Bila bi mi velika čast upoznati Poula Kjærholma. Iznimno poštujem njegovo razumijevanje i znatiželju o materijalima i izradi.

TV program Sljedeći danski klasik

U 2019. broj mladih danskih dizajnera namještaja mogli ste pratiti na DR1 u TV programu Denmark's Next Classic u 6 epizoda. Program u kojem su svaki tjedan morali predstaviti novi proizvod u zadanoj kategoriji (stolica, blagovaonski stol, lampa, dječji namještaj, trosjed i fotelja). U Lampemesterenu smo, naravno, dodatno pazili na program u kojem je trebalo dizajnirati svjetiljku. Pročitajte ovdje gdje Kasper Thorup govori nešto o tome kako ste dio programa u kojem ste bili izazovni, nadahnuti i ocijenjeni u kratkom vremenu.

"Biti dio sljedećeg danskog klasika dalo mi je priliku da ispričam svoju priču i način rada kao dizajner. Bilo je iznimno edukativno i uzbudljivo pozvati ljude u svoj dizajnerski rad i proces dizajna. Imati televizijsku ekipu s vama gotovo 24/7 koja vam neprestano postavlja pitanja o tome što radite, zašto i što mislite o tome što radite znači da se stalno morate nositi s onim što radite, što vam daje ogroman količina samorazumijevanja”.

Zanimalo nas je što je bio najveći izazov biti dio programa, a Kasper Thorup je bez sumnje odgovorio:

”Očito mi je najveći izazov bio stolac za blagovaonski stol, jer je to nedvojbeno jedan od najtežih komada namještaja za dizajn. Dok sam studirao, naučili smo da je stolac za blagovaonski stol jedan od najzahtjevnijih komada namještaja za dizajn, jer mora zadovoljiti mnoge kriterije. Zato sam i ja imao ogromno strahopoštovanje kad sam počinjao. Stoga je to bio težak komad namještaja za početak, ali i nešto što mi je dalo samopouzdanje tijekom ostatka programa, jer je prošao jako dobro”.

Thorup nastavlja i kaže da je očito najviše naučio od dizajniranja stolice za blagovaonski stol – i na osobnoj i na profesionalnoj razini. Prije početka programa, odlučio je da neće sumnjati u svoju intuiciju, pogotovo jer su morali raditi pod velikim vremenskim pritiskom.

"Naučio sam vjerovati svojoj intuiciji i ići za onim što vjerujem da djeluje".

Kasper Thorup osmislio je dosta lijepe proizvode za program, a na pitanje na što je najponosniji, odgovara snenim pogledom i velikim osmijehom:

"Očito sam bio najviše ponosan na stolicu. ne samo zato što sam pobijedio za najbolji dizajn u kategoriji, već zato što nikada nisam mislio da bih mogao dizajnirati stolac za blagovaonski stol tako rano u svojoj karijeri, koji je u isto vrijeme bio toliko priznat na nacionalnoj i međunarodnoj razini".

Muškarac sjedi za crnim blagovaonskim stolom s dvije mjedene viseće svjetiljke iznad njega. Pozadina je minimalistička s velikom, bijelom umjetničkom instalacijom na zidu

Umijeće igranja svjetlom

U TV programu vidite prvi susret Kaspera Thorupa s dizajnom svjetla. Izazov koji je možda bio teži od očekivanog. I sam napominje da je najzahtjevnija stvar u radu sa svjetlom refleksija, reprodukcija boja i ne manje važno njeno ograničavanje kako ne bi zasljepljivalo i ujedno se širilo po prostoriji.

Kasper Thorup dizajnirao je elegantne i minimalističke privjeske Patrone, koje ručno izrađuju lokalni majstori u Kopenhagenu. Materijal je doveden u pitanje i Thorup je uspio učiniti "nemoguće" u suradnji s majstorima. Njegov dizajn je cilindar s mnogo malih perforacija – a upravo su se te perforacije pokazale izazovom. Na nekoliko se mjesta susreo s činjenicom da se to ne može - a pogotovo ne stvarati više što mora biti jednoobrazno. Ali uz određenu dozu tvrdoglavosti i, ne manje važno, zanatskog umijeća, Thorup se uhvatio u koštac i okušao se - rezultat je bio dobar. Kasper Thorup pronašao je neke lokalne majstore koji su omogućili puštanje u proizvodnju privjeska Patrone.

  1. serija je proširena zidnim svjetiljkama, koje imaju isti strogi izraz kao i viseće Patrone.

U Lampemesterenu apsolutno volimo seriju Patrone i, naravno, također smo znatiželjni hoće li biti još dizajna lampi Kaspera Thorupa.

"Nema sumnje da će još svjetiljki doći iz moje ruke, ali kad ne mogu reći"