GUBI - Dizajneri
DIZAJNERI IZ GUBIDanska je svjetski poznata po svojoj dugoj, impresivnoj dizajnerskoj baštini, gdje je dizajnerska kuća poput GUBI-a uspjela ostaviti svoj trag. Naravno, to nije bilo jednostavno niti samo od sebe, jer od 1967. godine surađuju kako s priznatim dizajnerima tako i s novim talentima iz cijeloga svijeta, što je iznjedrilo pomno odabran asortiman vrhunskog namještaja visoke kvalitete. GUBI su 1967. godine osnovali roditelji sadašnjeg vlasnika i direktora Jacoba Gubija, s fokusom na proizvodnju obiteljskog dizajnerskog namještaja. Danas, međutim, tvrtku karakterizira dizajniranje, stvaranje i lansiranje asortimana jedinstvenog namještaja, lampi i dodataka za dom koji izazivaju pomutnju u cijelom svijetu. Komadi s potpisom GUBI-ja uspijevaju izazvati emocije i ispričati smislene priče koje čine da se različiti dizajni čine bezvremenskim i simpatičnim. GUBI spaja zaboravljene ikone dizajna iz prošlosti sa suvremenim klasicima, stvarajući vizionarsku kolekciju koja obuhvaća 100 godina povijesti, a prodaje se diljem svijeta. Tijekom godina, Jacob Gubi uspio je održati kreativne vizije tvrtke u brojnim suradnjama s nacionalnim i međunarodnim dizajnerima, koji su zajedno stvorili i proizveli niz estetskih, funkcionalnih, izdržljivih i ne manje važno jedinstvenih dizajna.
)
Mads Caprani
Danski dizajner rasvjete Mads Caprani započeo je svoje dizajnersko putovanje u Louis Poulsen, kada su iskoristili njegove tehničke vještine kao elektroinženjera. Na ovoj poziciji surađivao je s nizom talentiranih i istaknutih dizajnera, uključujući Arne Jacobsen, Poul Henningsen i ** Verner Panton**. Interakcija s tim vizionarima potaknula je Capranijev interes za dizajn, što je označilo početak njegovog velikog poslovanja sa svjetiljkama koje je postiglo veliki svjetski uspjeh.
Godine 1967. otac Madsa Caprania, Micheli Caprani, kupio je tvornicu svjetiljki Rotaflex, kojoj se Mads Caprani pridružio 10 godina kasnije s jasnom ambicijom da ostavi vlastiti trag svojim plisiranim abažurima, vrlo neobičnim za svoje vrijeme, ali koji su brzo postali omiljeni među njegove mušterije. Godine 1979. sam Caprani preuzima tvrtku od svog oca, nakon čega mijenja ime u Caprani Light, čime mala danska tvrtka postaje veliko globalno ime s podružnicama diljem Europe, u Chicagu i Wisconsinu u SAD-u. Ovom smjenom generacija i sam se fokusirao sa samih abažura na dizajn cijelih lampi, koje su u početku bile izrađene od drva, nakon čega je istraživao i druge prirodne materijale, poput metala i kamena.
Od svih Capranijevih svjetiljki, bez sumnje je podna lampa Timberline ispunila sve njegove ambicije za dizajnom svjetiljki i osigurala njegovu ostavštinu. Timberline je jedinstven i izvanredan dizajn s bezvremenskom i klasičnom estetikom koja ga je sasvim prirodno učinila trenutnim bestselerom, a također ga je učinila poznatim kao 'Capranijeva lampa' u cijelom svijetu. Caprani je preminuo 2014. u dobi od 72 godine nakon što je ostvario svoj san o izgradnji jednog od najvećih svjetskih brendova rasvjete. No, time svakako nije stavljena definitivna točka na njegovu priču. Capranijev dizajn rasvjete ponovno je otkriven, a iako njegova tvrtka više ne radi, interes za Capranijev dizajn nikada nije bio veći. Stoga je također veliko zadovoljstvo za svjetski poznatu marku rasvjete GUBI da surađuje s obitelji Madsa Capranija kako bi vratili njegove kultne lampe, tako da njegovi obožavatelji diljem svijeta ponovno imaju svjetlo u svojim životima i svojim domovima. U tom kontekstu također kultna 'Caprani lampa' doživljava renesansu u ponovnom lansiranju Timberline Floor Lamp, koja će biti dostupna u izvrsnoj kombinaciji bijele plastike, breze i hrasta.
)
Bill Curry
U 1960-ima i 70-ima američki dizajner Bill Curry uspio je uhvatiti zeitgeist tih desetljeća svojim kultnim dizajnom svjetiljki koji je odražavao njegovo prekrasno okruženje, a koje je pretočeno u jednostavne i inteligentne ideje s jasnim vizualnim narativima. Osim toga, Curryjevo interdisciplinarno iskustvo i izloženost najsuvremenijim dostignućima u elektronici i sistemskim tehnikama zrakoplovne industrije dali su mu iskustvo i samopouzdanje da se odvaži na industrijski dizajn i potom pokrene vlastitu tvrtku za namještaj, Design Line Inc., 1962. godine.
Curry je razvio novu normu za rasvjetu, koja je uključivala djelo koje kombinira stalak, žarulju i sjenilo u jedan organski oblik. S tim u vezi, također mu se pripisuje razvoj prvog 'total look' oblika svjetiljke, koji uklanja tradicionalni koncept 'base-bulb', i umjesto toga istražuje izloženu žarulju na razigran i neovisan način. Također je iz ovog koncepta usredotočen jedan od njegovih najupečatljivijih dizajna. Stemlite se odlikuje tankim okvirom i velikim abažurom od opalnog stakla, koji stvara skladan, bezvremenski i klasičan izraz koji može preživjeti generacije. Serija je razvijena s nekoliko modela u različitim bojama i materijalima, a sve karakterizira jednostavno kombiniranje. Ovaj 'total look' odmah je postao hit, zbog čega je njegova serija nagrađena nagradom časopisa Industrial Design Magazine za 'Najbolje svjetiljke godine', a američko Ministarstvo trgovine izložilo je kolekciju Stemlite u Sovjetskom Savezu i Jugoslaviji, kao i u Iraku, kao savršeni primjeri američkog dizajna. Nakon više od 50 nacionalnih nagrada za dizajn, Curry je 1969. opisan kao jedan od vodećih kalifornijskih dizajnera samo nekoliko godina prije smrti u dobi od 43 godine. Njegovo dizajnersko nasljeđe živi i danas kao jedan od pravih pionira američkog dizajna 'svemirskog doba'.
Uz svoju kultnu seriju Stemlite, Curry je također uspio dizajnirati izvrsnu Obello prijenosnu stolnu svjetiljku nedugo prije svoje smrti, što je značilo da je zapravo nikada nije vidio u proizvodnji ili pod nazivom to. Obello je inspiriran atomskim dobom, svemirskom utrkom i pop kulturom koja je definirala Los Angeles 1970-ih, a koja je evoluirala u vizualni oblik svjetiljke. Ova svjetiljka Obello je kultni dizajn 'svemirskog doba', koja djeluje i kao snažan statement komad unutar i izvan doma, kao i kao funkcionalni izvor rasvjete.
)
Bonderup & Thorup
Godine 1969. arhitekti Claus Bonderup i Torsten Thorup diplomirali su na arhitektonskim školama Kraljevske danske akademije likovnih umjetnosti, nakon čega su počeli raditi za danskog arhitekta Henninga Larsena u Kopenhagenu. Nakon toga, dvoje arhitekata započelo je suradnju koja je činila većinu njihovih karijera i koja je iznjedrila niz jedinstvenih dizajna.
Radove Thorupa i Bonderupa karakterizira njihova iskrena i klasična jednostavnost s oštrim fokusom na detalje i kvalitetu, što je posebno vidljivo u Semi pendulum iz 1968. godine. Ali tek je 80-ih tada najprodavaniji danski dizajn postigao svjetsku prepoznatljivost i status ikone, što ga je učinilo omiljenim u mnogim interijerima diljem svijeta.
Privjesak Semi klasičnog je i jedinstvenog dizajna s prepoznatljivim zakrivljenim, emajliranim metalnim sjenilom koje pruža raspršeno, ugodno i stožasto svjetlo što ga čini idealnim za blagovaonski stol ili u kuhinji. Zbog lakoće oblika, jedinstvenog, bezvremenskog dizajna te različitih boja i veličina u kojima je dizajn dostupan, Semi privjesak postaje iznimno svestran dizajn koji se savršeno uklapa u sve vrste okruženja u privatnim i javnim prostorima.
)
Corsini & Millet
Barba Corsini bio je vodeći funkcionalistički arhitekt koji je osvojio brojne međunarodne nagrade za svoje nacrte za zgradu La Pedrera u Barceloni. Corsini je bio uvelike inspiriran njemačkim arhitektom Miesom van der Roheom i američkim arhitektom Frankom Lloydom Wrightom. Osobni stil dizajna španjolskog arhitekta može se prikladno opisati kao 'snažna jednostavnost', što je također jasno predstavljeno njegovom kolekcijom Pedrera.
Talentirani arhitekt Joaquim Ruiz Millet osnovao je galeriju Galeria H20 u Barceloni 1989. godine, gdje je bio vlasnik, kulturni agitator, kustos izložbi i urednik knjiga i dizajnerskih objekata. Godine 1991., kada je došlo do restauracije La Pedrere, otkrio je ljepotu prekrasne podne lampe PD2, koju je spriječio da se baci. Ruiz Millet želio je spasiti Corsinijeva djela i učiniti ih poznatijima i ne samo dostupnima javnosti. Time je započela njegova suradnja s Corsinijem na ponovnom pokretanju originalnih dizajna koje je u svoje vrijeme napravio za La Pedreru.
)
Gabriella Crespi
Talijanska dizajnerica i umjetnica Gabriella Crepsi 2022. godine napunila bi 100 godina, što GUBI obilježava puštanjem u proizvodnju kolekcije Bohemian 72 50 godina nakon što je prvi put predstavljena. Tijekom svoje izvanredne karijere u svijetu dizajna, uspijevala je bez napora prelaziti između kraljevske obitelji Europe i jet set života Hollywooda, gdje ju je njen neosporan glamurozni i sofisticirani stil učinio muzom dizajnera Valentina, kao i Audrey Hepburn, Giannija Versace i Hubert de Givenchy dio njezinog kruga prijatelja. Crespijevu estetiku karakterizira dualnost između modernističke funkcionalnosti i baroka, kao i pomak između čistih linija i senzualnih oblina.
Bohemian 72 je elegantna, fleksibilna i profinjena kolekcija od ratana koja odražava Crespinu fascinaciju skulpturalnim oblicima i njezinu znatiželju za istočnjačke kulture. Tijekom njezina života ova su ekskluzivna djela izrađivana samo za privatne naručitelje, ali danas, 50 godina nakon njihovog prvog predstavljanja, GUBI je radio na temelju njezinih originalnih crteža i prvi put oživio ovu iznimnu kolekciju. Kolekcija uključuje fotelju, trosjed, tabure za noge i podnu lampu – a ovu jedinstvenu podnu lampu možete pronaći ovdje.
)
Louis Weisdorf
Među najutjecajnijim i najpoznatijim danskim arhitektima i industrijskim dizajnerima, prirodno je da pomislimo na Louisa Weisdorfa. Weisdorf je sebe opisao kao stručnjaka za svestranost, što prikladno sažima njegovu fenomenalnu i izvanrednu karijeru, koja je uključivala suradnju s Tivoli Gardens u Kopenhagenu, uspješnom arhitektonskom tvrtkom i niz iznimnih dizajna, uključujući *Multi-Lite * i Turbo privjesci – a danas je nekoliko njegovih dizajna svjetski poznato i vrlo traženo kao kolekcionarski predmeti.
)
Robert Dudley Best
Osim što je bio nasljednik najvećeg svjetskog proizvođača rasvjete Best & Lloyd, Robert Dudley Best također je bio strastveni entuzijast dizajna s velikim interesom za rušenje prepreka između industrijske i umjetničke vrijednosti, interes koji je dijelio i njegov prijatelj Walter Gropius. Walter Gropius bio je i utemeljitelj Bauhaus pokreta koji je osvojio Europu svojim strogim, čistim linijama i stilom na koji je osobito utjecao Dudley Best. Također su tijekom tog razdoblja napravljeni prvi crteži za kultni Bestlite dizajn.
)
Space Copenhagen
Signe Bindslev Henriksen i Peter Brundgaard Rützou osnovali su 2005. godine dizajnerski studio Space Copenhagen koji stvara namještaj, svjetiljke, profinjene predmete i umjetničke instalacije, kao i dekorativni umjetnički dekor za privatne domove, hotele i restorane diljem svijeta. Ambicija dizajnerskog dvojca je stvoriti nove načine za uravnoteženje suprotnosti i stvaranje kontrasta, uključujući klasično s modernim, industrijsko s organskim, skulpturalno s minimalističkim i svjetlo sa sjenama.
)
Gio Ponti
Talijanski arhitekt, dizajner i urednik Gio Ponti smatra se jednim od najutjecajnijih vizionara 20. stoljeća. Tijekom svoje karijere Ponti je dizajnirao razni namještaj i proizvode, od ormara, lampi i stolica do keramike, staklenih predmeta i ogledala. Istovremeno je podizao zgrade, uključujući kultni neboder Pirelli Tower u Milanu i Muzej umjetnosti u Denveru, koji su izgrađeni u 14 zemalja. Kroz vlastiti časopis za dizajn, Domus, promicao je znatiželjan i otvoren um prema inovativnom dizajnu.
Na Pontijev dizajn snažno je utjecao moto 'la dolce vita', tako da su se ljudi mogli okružiti dobrim dizajnom kako bi što bolje uživali u životu. Ovaj živahni, talijanski stil života jasno se odražava u njegovom portfelju, koji nastavlja inspirirati umjetnike i dizajnere daleko u budućnost. Danas velik dio njegovih dizajna preuzimaju iskusni kolekcionari koji žele svom interijeru dati dašak talijanske estetike i elegancije bez napora.
Među njegovim izvrsnim asortimanom su ogledala FA 33, izvorno dizajnirana 1933. za najistaknutijeg proizvođača svjetiljki, stakla i ogledala tog vremena, FontanaArte, koju su Ponti i Pietro Chiesa osnovali nekoliko godina prije. DOBITI Ogledalo 33 ima blago zakrivljen oblik i ikoničan i bezvremenski izraz koji dodaje fini, elegantni štih svakom stilu interijera.
)
Jacques Adnet
Francuski arhitekt i art deco modernist Jacques Adnet bio je ikona francuskog modernizma. Godine 1925. priznat je kao jedan od najperspektivnijih mladih dizajnera i od strane Salon d'Automne i Les Expositions des Arts Decoratifs – i do danas je ostao jedan od najcjenjenijih francuskih dizajnera čiji je trajan i inovativan rad i dalje vrlo tražen. . Tijekom svoje karijere Adnet je uvijek bio jedan od prvih umjetnika koji su izražavali nove trendove, pri čemu je bio i jedan od prvih dizajnera koji je spojio kožu i staklo u strukturi i dekoraciji komada namještaja – što je slučaj i s njegovim Adnetom ogledala.
Godine 1950. Jacques Adnet uspostavio je partnerstvo s poznatom francuskom modnom kućom, za koju je razvio seriju diskretnog, ali izvanrednog namještaja presvučenog kožom i dodataka za dom. Za to je dizajnirao elegantno i karakteristično okruglo kožno ogledalo s izuzetnim detaljima koji ga čine posebno upečatljivim i dekorativnim u interijeru. Osim unikatnih detalja od kože i poliranog mesinga, Adnet ogledalo je također dostupno u različitim veličinama, u kvadratnim i kružnim oblicima, od kojih svaki dodaje skulpturalni štih i bezvremenost kako u predsoblju, spavaćoj sobi ili kupaonici, tako iu hodniku. gdje su vrlo dekorativni.
)
Mathieu Matégot
Mathieu Matégot bio je svestran, neovisan i samodidaktni mađarski dizajner, arhitekt i umjetnik koji je veći dio života proveo u Parizu, gdje se nastanio 1931. nakon što je diplomirao na Školi umjetnosti i arhitekture u Budimpešti. Godine 1939. dobrovoljno se prijavio u francusku vojsku, nakon čega je bio u zarobljeništvu u Njemačkoj sve do bijega 1944. godine. Njegovo ratno zarobljeništvo bilo je važno razdoblje u karijeri za Matégota, budući da se tu upoznao s inovativnim materijalom i tehnikom koju je nazvao Rigitulle, što je kasnije postalo najkarakterističnije obilježje njegovih djela.
Upravo je ta revolucionarna tehnika i materijal ono po čemu je najpoznatiji, a kasnije ga je patentirao kako bi ga mogao dodavati svim svojim nacrtima. Uvijek je proizvodio ograničen broj proizvoda, samo do 400, što se nastavilo sve do 1960-ih, kada je Matégot iznenada prekinuo proizvodnju i počeo se baviti tapiserijama, s kojima je nastavio do kraja svoje karijere. Baš kao i tekstil, Rigitulle se također može savijati, presavijati i oblikovati kako bi namještaju koji je dizajnirao dao transparentnost, bestežinsko stanje i trajnu modernost.
)
Paavo Tynell
“Čovjek koji je osvijetlio Finsku” – tako je od milja nazvan pionirski finski dizajner svjetla Pavvo Tynell. Tynell je bio jedan od osnivača tvrtke Taito Oy, gdje je postao prvi industrijski proizvođač rasvjetnih tijela u Finskoj. Tynell je postao istaknutiji dizajner 1930-ih i 40-ih godina, surađujući s nekim od najpriznatijih i najpoznatijih finskih arhitekata, uključujući Alvara Aalta kao jednog od najistaknutijih. Tynellova tvrtka Taito Oy proizvela je opremu za velike projekte Alvara Aalta, kao što su sanatorij Paimio i knjižnica Viipuri.
Tynell je posebno nagrađen za svoj rad u dizajnerskom studiju 'the Finland House' u New Yorku, koji je izložio impresivan rad finskih dizajnera i obrtnika. Njegov elegantni dizajn od mesinga postao je trenutni uspjeh u Sjevernoj Americi i počeo je stvarati dizajne rasvjete za prestižnu američku tvrtku Lightolier. Tynell je bio izniman majstor koji je svoje dizajne stvarao od tradicionalne estetike s modernim senzibilitetom u kombinaciji s opsežnom upotrebom perforiranog i poliranog mesinga kao svog primarnog materijala.
)
Greta M. Grossmann
Ikona švedskog dizajna Greta M. Grossmann uspjela je održati dugu karijeru dugu 40 godina u Europi i Sjevernoj Americi, gdje je bila iznimno aktivna i utjecajna u svijetu dizajna kojim dominiraju muškarci. Imala je mnoga impresivna postignuća, a sva su obuhvaćala industrijski dizajn, dizajn interijera i arhitekturu. Godine 1933. završila je studij na renomiranoj štokholmskoj umjetničkoj instituciji Konstfack, nakon čega je sa suprugom Billyjem Grossmanom emigrirala u Los Angeles. Ovdje je otvorila trgovinu o kojoj se mnogo pričalo na Rodeo Driveu, gdje je bila jedna od prvih koja je donijela modernu, skandinavsku estetiku u južnu Kaliforniju. Njezin jedinstveni pristup švedskom modernizmu odmah je postao hit u Los Angelesu, a nije prošlo dugo prije nego što je prikupila klijentelu poznatih klijenata.
Među svim svojim postignućima u dizajnu i arhitekturi, najpoznatija je po svom industrijskom dizajnu, gdje su podna lampa Gräshoppa i stolna lampa Cobra među najpoznatijim radovima.